۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
تعداد بازدید: ۱۹۴۲۳۰
سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندوی مصر گفت: مصر نیز تیم خوبی است و درست است که تکواندوکار کم دارد، اما بالاخره تیمی است که همیشه خود را نشان داده و تک چهره‌های خوبی دارد و حتی مدال المپیک گرفته است.
کد خبر: ۳۵۶۷۴
خیلی زود با مصر به توافق رسیدیم | برای کسب سه سهمیه تلاش می‌کنیم
 
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بیژن مقانلو  در خصوص قبول هدایت تیم تکواندوی مصر اظهار داشت: مسئولان تکواندوی مصر به محض اینکه مطلع شدند با فدراسیون ایران قطع همکاری کردم،  رایزنی‌های خود را شروع کردند و صحبت‌هایی با هم داشتیم که بلافاصله به توافق رسیدیم. تفکرات ما در خصوص همکاری‌هایی که باید انجام بدهیم خیلی همسو بود. در حال حاضر قرار است تا المپیک 2024 پاریس با مصر همکاری داشته باشم و در صورت توافق دو طرف این همکاری ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص شرایط مصر برای کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس گفت: مصر در وزن 80- کیلوگرم سهمیه المپیک را کسب کرده است و برای کسب یک سهمیه در مردان و دو سهمیه در بانوان تلاش می‌کند. زمان کمی تا مسابقات کسب سهمیه در قاره آفریقا داریم، اما تمام تلاش خود را انجام خواهیم کرد. 19 دی‌ماه وارد مصر شدم و مسابقات کسب سهمیه قاره آفریقا در روزهای اول و دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندوی مصر تصریح کرد: در اواخر اسفند ماه نیز مسابقات بازی‌های آفریقایی را در پیش داریم و برنامه‌ریزی کردیم تا زمان برگزاری المپیک از اردوهای برون مرزی استفاده کنیم. دو اردو خواهیم داشت که یکی قبل از بازی‌های کسب سهمیه در قاره آفریقا خواهد بود و یکی نیز قبل از بازی‌های آفریقایی برگزار خواهد شد. همچنین  در ادامه مسیر در تورنمنت‌هایی شرکت خواهیم کرد تا بازیکنان ابتدا جایگاه خود را حفظ و در صورت امکان افزایش رنکینگ داشته باشند.

مقانلو در ادامه عنوان کرد: باید جلو برویم تا ببینیم چه اتفاقاتی خواهد افتاد و باید خیلی متمرکز شویم تا از حداکثر فرصت‌ها استفاده کنیم. در متن قراردادم  قید شده است که علاوه بر مسئولیت تیم المپیک، مدیر فنی کلیه تیم‌های ملی مصر نیز هستم تا در خصوص برنامه‌ریزی، ارتقا، توسعه، آموزش ، حفظ و نگهداری و انتخاب بازیکنان برنامه‌ریزی داشته باشم.

وی در خصوص پتانسیل تکواندوی مصر گفت: تکواندو دیگر متعلق به هیچ کشور خاصی نیستند و همه در حال پیشرفت هستند و تا جایی که می‌توانند از پتانسیل کشور خود استفاده می‌کنند. اکثر کشورها تک چهره دارند و همه به دنبال داشتن یک تیم خوب هستند. مصر نیز تیم خوبی است. درست است که تکواندوکار کم دارد، اما بالاخره تیمی است که همیشه خود را نشان داده و تک چهره‌های خوبی دارد و حتی مدال المپیک گرفته است. فدراسیون این کشور به دنبال این است که بتواند یک تیم پرقدرت‌تر داشته و مدال‌های بیشتری کسب کند.

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که چه حسی دارد که ماموریت او برای کسب مدال با تیم ملی در المپیک محقق نشد و حالا باید با مصر در المپیک حضور داشته باشد، گفت: هر زمانی که وارد اردوی تیم ملی شدم سعی کردم از حداقل پتانسیل کشور حداکثر استفاده را داشته باشم. همیشه سعی کردم که یک تیم خوب و مدعی داشته باشیم که در دنیا حرف برای گفتن داشته باشد. در این دوره نیز خوشبختانه تیم خوبی آماده شد که نتایج خوبی کسب کرد و شانس کسب چهار سهمیه را داشت. در حال حاضر یک سهمیه کسب شده است و امیدوارم دوستانی که هستند بتوانند از وجود قهرمانان خوب بهره لازم را ببرند و این قهرمانان سالیان سال بتوانند به کشورمان خدمت کنند.

مقانلو در پایان عنوان کرد: بچه‌های تیم ملی قهرمانان ارزشمندی هستند و شرایط خوبی دارند و فقط مهم این است که بتوانیم بهره لازم را از وجود این پتانسیل‌ها که به عنوان مدعی در دنیا هستند، ببریم. برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم. در حال حاضر نیز باید تمام تمرکز خود را روی مصر بگذارم تا این بتواند در آینده نتایج خیلی بهتری به دست بیاورد و مسئولیت سنگینی است و امیدوارم به امید خدا از این مسئولیت سربلند بیرون بیایم.

/تسنیم.

 

 
برچسب ها: بیژن مقانلو تکواندو ایران تکواندو
ارسال نظر
آخرین اخبار